جهت سیمانکاری و عایقکاری توری مرغی بهتر است یا توری فایبر گلاس؟

جهت سیمانکاری و عایقکاری توری مرغی بهتر است یا توری فایبر گلاس؟

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که در اجرای عملیات عایق های رطوبتی و عایق کاری و همچنین در آن کاری ماده از نوری مناسب تر می باشد.
بهتر است ابتدا انواع توری هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می گیرند را بررسی نموده سپس نسبت به مقایسه آنها اقدام نماییم ، یکی از متداول ترین و قدیمی ترین ساعاتی که در این زمینه سالهاست مورد استفاده گروه های اجرایی سیمان کاری و پیمانکاران محترم قرار می گیرد توریهای گابیون در اصطلاح به آنها نشده گابیون و همچنین توری مرغی گفته می شود که از جنس آهنگ گالوانیزه بافته شده می باشد ، این توری ها با توجه به قیمت پایین تر نسبت به فنس های آهنی از گذشته نظر مجریان عایق کاری بوده است حتی در گچ کاری برای فضاهایی که احتمال چسبندگی مطلوب بین گچ زیرین آن مثلاً ستونهای بتن آرمه وجود نداشته از توری مرغی استفاده می‌شده است که این توری ها با ایجاد سطح تماس بیشتر و همچنین ایجاد درگیری با مصالح مورد استفاده چسبندگی مطلوبی را ایجاد می نموده اند.

جعبه توری مارامو

اما مشکلاتی از قبیل زنگ زدن و همچنین پایین بودن خواص فیزیکی آن در کنار پایین بودن مقاومت شیمیایی این محصول که از نقاط ضعف آن می باشد موجب گردیده تا مصالح جدید بر پایه پلیمرهای های توری فایبر گلاس (fiberglass) به عنوان جایگزین مناسب تری برای این خانواده محصولات مورد استفاده قرار گیرد.

در کنار توری مرغی ، توری های مش فایبرگلاس که از الیاف شیشه می‌شوند برای پوشش پلیمری میباشند به عنوان نسل جدیدی در توری های مورد استفاده در عایق کاری و سیمانکاری و همینطور در گچکاری، در بازار موجود می باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاربرد توری فایبرگلاس در گچکاری و سیمانکاری این مقاله را مطالعه کنید.
توری های مش فایبرگلاس نسل جدید توری ها می باشند حدودی صنعت های استفاده و زیر مجموعه خود را تحت‌الشعاع قرار داده‌اند، مقاومت شیمیایی بالا یکی از متمایز ترین های توری های مشکی بوده که در کنار سبک بودن خواص فیزیکی فوق العاده بالا فلکسیبل بودن (flexible) و انعطاف پذیری و همچنین قابلیت ایستایی و استفاده به صورت افقی یا عمودی باعث شده تا به طور کلی مشتریان خود را در این عرضه به صورت ۱۰۰ درصد راضی و نسبت به کیفیت این محصول مطمئن نمایند.
کافیست تا یک بار از این محصول جایگزین با توری مرغی استفاده نمایید شما نیز به تمایزات این محصول پی ببرید، استفاده از مش توری فایبرگلاس با توجه به کاربرد آن و مصارف مورد نظر در زمینه های مختلفی صورت می پذیرد که به شرح ذیل می باشد:

– توری مش ۴۵ گرمی باچشمه های سه در سه مورد استفاده در کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان، گچ کاری، سیمانکاری، جهت استفاده پشت سرامیکهای اسلب جهت اجرا در نماهای خشک و اکسپوز، در عایق کاری و استفاده جهت بندی برای حوضچه های تصفیه آب و همچنین استخرهای پرورش ماهی، حوضچه های نگهداری مواد شیمیایی و پالایشگاهی، همچنین در پتروشیمی ها و در عایق های رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی اوقات جهت ترمیم مخازن پتروشیمی و یا سازه های عظیم سیمان در کارخانجات تولید سیمان نیز ترمیم از توری های مش فایبرگلاس با گروت اپوکسی، گروت پلی یورتان و گروت های سیمانی نیز استفاده می شود، برخی کارخانه های سنگبری نیز از این توری برای سنگهای اسلب و تایل سنگهای آنتیک استفاده می نمایند.

– توری مش ۶۵ گرمی باچشمه های سه در سه میلیمتر مورد استفاده درصنایع گوناگون بوده

پر کاربرد ترین صنعت، کارخانجات سنگبری بوده علاوه بر آن در کفپوش های اپوکسی و پلی اورتان، گچ کاری، سیمانکاری، جهت استفاده پشت سرامیکهای اسلب جهت اجرا در نماهای خشک و اکسپوز، در عایق کاری و استفاده جهت بندی برای حوضچه های تصفیه آب و همچنین استخرهای پرورش ماهی، حوضچه های نگهداری مواد شیمیایی و پالایشگاهی، همچنین در پتروشیمی ها و در عایق های رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرد، گاهی اوقات جهت ترمیم مخازن پتروشیمی و یا سازه های عظیم سیمان در کارخانجات تولید سیمان نیز ترمیم از توری های مش فایبرگلاس (fiberglass mesh net) با گروت اپوکسی، گروت پلی یورتان و گروت های سیمانی نیز استفاده می شود، همچنین برای سنگهای اسلب و تایل سنگهای آنتیک پر کاربرد هستند.

برخی کارخانجات که با دستگاه‌های قله بر اقدام به برش کوه های سنگ خام می‌نمایند و در فرآیند تولیدات، سنگهای تایل تولید می شود، با توجه به میزان خرد بودن سنگهای شان و ترک هایی که این سنگ ها دارند می بایست استوری و رزین برای پشت سنگ و استحکام بخشی به سنگ‌های تایل شان استفاده نمایند.
مثلاً برای سنگ های چینی الیگودرز، مثل سنگ پرشین اسکاتو سنگ پرشین بیانکو که مربوط به معدن علیگودرز می باشد حتماً می بایست سنگهای تایل پس از برش با توری و رزین در یک مرحله مقاوم سازی شوند، همچنین سنگ هایی مثل سنگ چینی ازنا نیز دارای ترک‌های کننده‌ای می باشد می‌بایست پس از برش تایل درخت کارخانه و یا روی زمین مقاوم سازی شوند و پیشنهاد می‌شود ضمن استفاده از فناوری‌های ارزش ۶۰ و عرض ۸۰ سانت مخصوص استحکام بخشی به سنگ‌های تایل با رزین های اپوکسی این فرایند انجام شود. سنگ های مرمریت مثل سنگ دهبید شایان یا سنگ بهار می‌بایست با توری های تایل مقاوم سازی شوند اما با توجه به ترک های کمتر این سنگ ها می توان از رزین های پلی استر نیز برای مقاوم سازی با توری مش فایبرگلاس استفاده شود .

سنگ های دیگری مثل لاشتر و نجف آباد، سنگ مهکام یا سنگ هایی مثل پرشین سیلک و مارشال را نیز با توری و رزین مقاوم سازی مینمایند تا میزان خروجی سنگ به ازای هر تن سنگ خام بالاتر رود و همچنین در پروسه فراوری و ساب کارخانه ضایعات سنگ کاهش یابد.

در فرآیند تولید سنگ های گرانیت به روش تایلند نیز می توان از توری های ارزش ۶۰ سانت و ۸۰ سانت استفاده نمود. به تازگی در اصفهان و تهران کارخانجاتی نسبت به برش سنگ های گرانیت تا عرض یک متر باقله پر های مولتی دیسک اقدام نموده اند برای خطوط تولیدی این کارخانجات نیز همین طوری با گرماژ ۶۵ گرم و چشمه‌های ۳ در ۳ میلی متر با عرض ۱ متر موجود بوده و می‌توانند بصورت یک تکه از آن استفاده نمایند.
اما در مورد سنگهای اسلب نیز همین توری مش بسیار متداول و اقتصادی بوده و در عرض های یک متر ۲۰ سانت و عرض یک متر و سی، عرض یک متر و چهل سانت، یک متر و پنجاه، یک متر و ۶۰ سانت، عرض یک متر و هفتاد سانت، عرض ۱۸۰ سانتی متر، ۱۹۰ سانتیمتر عرض و حتی دو متری موجود و قابل سفارش می باشد.
در مورد توری های مش فایبرگلاس (fiberglass) شرکتهای متعددی به واردات و تامین این محصول نموده‌اند مانیتور همکاری با برندهای ولنتینو VALENTINO ماسیمو MASSIMO و مارامو MARAMO را دارد.
توجه به کیفیت و اولویت قرار دادن آن موجب شده رضایت حداکثری مشتریان این مجموعه از محصولات و خدمات ما حاصل گردد.
توری سه خط مارامو پرفروش ترین و مشهورترین توری مش فایبرگلاس در بازار می باشد سه خط آبی قرمز و مشکی در کنار آن بوده و به نوعی شناسنامه توری شناختن جنس اصل می باشد.
از آنجا که مجموعه مانیتور یکی از توانمندترین شرکت ها در حوزه بازرگانی فایبرگلاس و الیاف حصیری توانسته با قیمت های رقابتی و ارزان گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربوده تبدیل به یکی از بزرگترین تامین کننده های توری مش فایبرگلاس در بازار ایران گردد.
افتخار همکاری با شرکت‌های زیر
تور سنتر torcenter، تورایران toriran، توری.com و بازرگانی طهرانی مارا بصورت یک کلونی توری مش تبدیل نموده است .
سنگهای اسلب مثل لاشتر، انواع سنگ کریستال مثل لایبید، سنگ نیریز، سنگ چینی قروه، سنگ مرمریت مهکام، سنگ رز مجستیک، سنگ چینی الیگودرز و چینی ازنا تنها بخشی از سنگهایی هستند که توری های گلس مقاوم سازی پشت آنها استفاده می شوند.
استفاده از توری و رزین اپوکسی برای فراوری سنگ های مرمر نیز کاملاً ضروری بوده انواع مرمر مانند سنگ مرمر حرم، سنگ مرمر قروه، سنگ مرمر سفید، سنگ مرمر افغانستان، سنگ مرمر سبز، سنگ مرمر عسلی و پرتقالی تنها بخشی از خانواده بزرگ مرمر ها می باشند.

علاوه بر تمام سنگ های ذکر شده در بالا جهت فراوری اسلب های گرانیت نیز از همین توری می توان استفاده نمود، نوع توری پارامترهای متعددی دارد اما شرکت‌هایی که کیفیت استاندارد و بالایی دارند از نظر اقتصادی برای تولید کننده و سنگبری بسیار مرقوم به صرفه تر هستند.
به طور مثال شرکت های اقدام به واردات تولیدی هایی با کیفیت پایین نموده اند و بعضاً در فروش خود سیاست قیمت‌گذاری را طوری انجام می‌دهند تا قیمت های شان یک درصد ارزانتر از شرکتهایی که اقدام به واردات محصولات اورجینال و اصلی نموده‌اند باشد. از آنجایی که برخی کارخانجات داشتن اطلاعات کافی و صرفاً ملاک قرار دادن قیمت فروش محصولات نسبت به خرید از تامین کننده بومی خود که در اطراف کارخانه شان مستقر است اقدام می نمایند کیفیت را خریداری نموده و در زمان اجرا هزینه های متعددی از جمله وقت بیشتر توسط کارگر برای آماده سازی توری و صاف کردن آن پشت سنگ نمایند.

از طرفی مصرف بالاتر رزین اپوکسی می تواند بسیار بالایی را به کارخانه تحمیل نماید از آنجا که قیمت رزین های اپوکسی در حال حاضر در رنج قیمتی حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می باشند در صورت مصرف بیشتر حتی ۱۰ گرم مبلغ قابل توجهی هزینه‌های فرآوری به کارخانه تحمیل می‌شود.
لذا استفاده از بهترین کیفیت توری جهت فرآوری سنگ بسیار هوشمندانه و به لحاظ اقتصادی به نفع کارخانجات سنگبری می باشد.

– توری مش فایبرگلاس ۷۵ گرمی نیز توریهای ۶۵ گرمی جزو پر مصرف ترین توری ها در بازار کشور می باشند عمده مصرف آن در کارخانجات سنگبری که سنگ های مرمریت دهبید و یا سنگهای مشابه را فرآوری می‌کنند مورد استفاده قرار می گیرد توری های ۷۵ گرمی با چشمه های چهار در چهار میلیمتری جهت استفاده از رزین پلی استر برای مقاوم سازی توری بوده و با توجه به مصرف بالای برای اینطوری ها انتخاب اپوکسی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

پس از صنعت سنگ در این بازار برای توری های مشهور ۷۵ گرمی فایبرگلاس می باشد صنایع ساخت قطعات پیش ساخته بتن یا همان بتن اکسپوز ، عایق های رطوبتی ، گچکاری و سیمانکاری عمده مصارف توری مش بوده .
در توری های مش ۷۵ گرمی علاوه بر چشمه های چهار در چهار ، از توری های پنج در پنج میلی متری نیز استفاده می شود.
درخانواده توری‌فایبرگلاس با کیفیت ترین و به روز ترین کد تولیدی توری های دابل با چشمه ۷ در ۹ میلیمتر می باشد که در کارخانجات سنگبری برای سنگ های بسیار خورد و جهت فرآوری های فوق العاده بالا و عموماً سفارشات صادراتی انجام می‌شود.
– مش فایبرگلاس ۱۱۰ گرمی یکی دیگر از محصولات در خانواده های توری مش فایبرگلاس می‌باشد که عمدتاً در صنایع عایق کاری و عایق های رطوبتی مورد استفاده قرار می گیرد.
برند مارامو دارای باکیفیت‌ترین توری واژه فوق بوده و تقریباً نیاز حداکثر پروژه ها و پیمانکاران را در سطح کشور برآورده نموده است.
– توری فایبرگلاس ۱۲۰ گرمی نیز مشابه گرماژ پایین تر خود بوده و عمدتا در عایقهای رطوبتی و ساخت قطعات پیش ساخته مورد استفاده قرار می گیرد.
– توری مش فایبرگلاس ۱۶۰ گرمی هم از خانواده سنگین وزن ها می باشد که مصارف آن ساخت دیسک ها و صفحات برش سنگ فرز، توری پیچیدن کوپ سنگ به صورت بلوک یعنی توری بقچه کردن سنگ کوپ ، عایقکاری و عایق های رطوبتی و سیمانکاری مورد استفاده قرار می گیرد.

همانطور که ملاحظه فرمودید بندی های مختلفی از توری های مش فایبرگلاس در سیمان کاری و عایق کاری مورد استفاده قرار می گیرند که با توجه به مزایای بسیاری که نسبت به محصولات سنتی مثل توری مرغی و گابیون دارند به عنوان انتخاب برتر و اسلحه قرار می گیرند.
حال پس از مقایسه این دو محصول با یکدیگر کاملاً مشخص و روشن بوده که استفاده از محصولات سنتی و قدیمی علاوه بر تحمیل هزینه بالاتر به پروژه و بالابردن وزن سازه در متراژ کلی در دراز مدت نیز دچار زنگ زدگی و پوسیدگی می شوند جزو انتخاب های هوشمندانه و درست قرار نمی گیرد.
و استفاده از محصولات پلیمری و متریال های نوین با توجه به ارزان تر بودن آن به صورت کلی و در اجرای پروژه ها، استحکام بسیار بالاتر مقاومت شیمیایی و فیزیکی غیر قابل مقایسه، سهولت و سرعت اجرایی بالا تر و از همه مهمتر دینگ و چفت شدن بهتر با مصالح مورد استفاده آن را به انتخاب اول تبدیل می نماید.

امتیاز دهید