توری اپوکسی سنگ

توری اپوکسی سنگ

 امروزه صنعتگران با تولید محصولات ساختمانی جدید و بسیار متنوع  نیازهای صنعت ساختمان سازی را به خوبی پاسخ داده است. یکی از محصولات ساختمانی که برای ساخت ساختمان ها و سنگ نمای دیده می شود، توری اپوکسی سنگ است.

از توری اپوکسی یا توری پشت سنگ فایبرگلاس یکی از انواع توری های از جنس الیاف شیشه ای است با توجه به وجود پوشش رزینی که دارد استحکام بالایی دارد و در تولید بسیاری از سنگهای ساختمانی استفاده می‌شود. وجود این محصول برای استحکام سنگ های ساختمانی بسیار مهم و حیاتی است. در ادامه توضیحات کاملتری در مورد توری فایبرگلاس پشت سنگ پرداخته خواهد شد.

کاربرد های توری پشت سنگ

  • استفاده در فرآوری سنگ:

توری اپوکسی برای چسباندن به پشت سنگ به منظور افزایش استحکام و انسجام سنگ و همچنین جلوگیری از ریزش سنگ

  • آماده سازی دیوار:

قبل از اینکه گچ و سیمان بر روی دیوار اجرا شوند باید از توری فایبرگلاس استفاده کرد چرا که این توری سبب می‌شود چسبندگی گچ و سیمان بالا رفته و روی دیوار تثبیت شود. همچنین توری فایبرگلاس باعث می‌شود که گچ و سیمان ترک نخورده و شکل خود را حفظ کنند.

  • استفاده در زیرسازی کف:

معمولاً از توری فایبرگلاس برای زیرسازی کف سرویس های بهداشتی، پشت بام و استخر استفاده می‌شود.  در واقع در زیر کاشی و سرامیک نصب می شود، زیرا این توری برای عایق کاری رطوبتی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • تقویت دیوارها:

در محل اتصال دیوار ها به یکدیگر از توری فایبرگلاس استفاده می‌شود تا این اتصال تقویت شود.

  • مقاومت مصالح ساختمانی:

توری فایبرگلاس برای افزایش مقاومت مصالح ساختمانی مانند سیمان و گچ و… استفاده می‌شود.

فرآوری سنگ با استفاده از توری فایبرگلاس

فرآوری سنگ با استفاده از توری فایبرگلاس

برش سنگ

در مرحله اول سنگ های خام به صورت کوپ از معدن به کارخانه های سنگبری جهت فراوری منتقل می شود. سپس کوپ ها را برش داده می شوند. برای بریدن کوپ از 4 دستگاه مانند واتر جت، مولتی وایر، اره بر و قله بر  استفاده می شود.

چسباندن توری

در این مرحله سنگ خام تولید شده نیاز به استحکام دارد به همین منظور از توری فایبرگلاس به همراه اپوکسی به پشت سنگ چسبیده می شود. در این مرحله از شکستن و خرد شدن سنگ جلوگیری می شود.

رزین کاری

استفاده از رزین مخصوص جهت پر کردن حفره‌های سنگ و ترمیم ترک ها و شکستگی سنگ با هدف مقاوم‌سازی و افزایش کیفیت انجام می‌شود. رزین پلی‌استر در حالت‌های مایع، جامد و نیمه جامد موجود می‌باشد. آنچه که امروزه در تمامی سنگ‌بری‌ها یافت می‌شود، رزین‌های بی‌رنگ است.

 ساب زنی(صیقل دادن)

عملیات ساب توسط دستگاه های ساب سنگ انجام می شود. سنگ سابی عمل صیقل دادن سنگ است. این کار به منظور رفع پستی و بلندی های سنگ و همچنین افزایش درخشندگی سنگ انجام می شود. درجه پولیش و سمباده کردن سنگ نیز با توجه به نوع پرداخت سنگ متفاوت است. 

 لبه زنی

پس از انجام مرحله فرآوری سطح سنگ، لازم است لبه های سنگ نیز پرداخت شوند. این مرحله بیشتر در مورد سنگ هایی که برای پله،کابینت و… استفاده می شوند، اهمیت بیشتری دارد. دستگاه های لبه زنی میتوانند لبه های گرد، نیم گرد، اریب و… ایجاد کنند.

سخن آخر…

در این مقاله با توری اپوکسی و کاربرد های آن آشنا شدیم و پی بردیم که این نوع توری مهمترین نقش در فراوری سنگ به منظور تقویت سنگ می باشد از طرفی وجود این نوع توری در فراوری سنگ توجه فعالان حوزه سنگ را به خود جلب کرده است.

سایت torcenter.ir دارای اطلاعات تخصصی و جامع در مورد توری فایبرگلاس برند مارامو می باشد با مراجعه به این سایت می توان پاسخ سوالات خود در مورد توری فایبرگلاس را پیدا کرد.

5/5 - (3 امتیاز)