توری زیرگچی یا زیر سیمانی

توری زیرگچی یا زیر سیمانی

از توری زیر گچی در سیمان کاری و گچکاری که یکی از مراحل متداول در هر فعالیت ساختمانی است بکار برده می شود. از ملات سیمان و گچ برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان استفاده میشود. برای نگه داشتن ملات سیمانکاری و گچکاری از ساختارهایی استفاده میشود که در حال حاضر توری فایبرگلاس یکی از بهترین استراکچرها است. در ادامه، کاربرد و ویژگی ها و انواع این محصول را بر اساس سایز و گرماژ توضیح میدهیم.

توری زیرگچی یا زیر سیمانی

توری زیرگچی دارای ساختاری مشبک است. در این توری گره‌های نازک و منعطف کامپوزیت فایبرگلاس که از متریال‌های متداول در صنعت ساختمان است استفاده میشود. این کامپوزیت از کنار هم قرار گرفتن، الیاف شیشه و رزین های پلیمری ساخته میشود.

الیاف شیشه بسیار مقاوم و در عین حال سبک است. در ساختار این الیاف رشته های نازک سیلیس وجود دارد که خواص مکانیکی قدرتمند با ماندگاری بالا دارد. همچنین در برابر واکنش های شیمیایی محیط مقاوم است که خود این مزیت باعث شده تا استفاده از توری زیرگچی که از الیاف شیشه بافته شده کاربردهای بسیاری در صنعت پیدا کند.

کامپوزیت فایبرگالس ساختار یکپارچه ای دارد که از رزین های پلیمری برای نگه داشتن الیاف شیشه در کنار هم استفاده می کنند. یکی از موارد کاربردی توری زیرگچی پوشاندن سطوح برای استفاده ملات و در عملیات سیمانکاری و گچ کاری برای سطوح متنوع ساختمانی است.

توری فایبرگلاس زیرگچی

این توری یک طرح پارچه مانند از رشته های نازک فایبرگلاس است. تمام ایده طراحی مش فایبرگلاس متکی بر استفاده از کامپوزیت الیاف شیشه در یک ساختار سبک و منعطف است. برای طراحی و ساخت این کامپوزیت از الیاف نازک شیشه در حجم ها و گرماژهای 45 گرمی، 65 گرمی، 75 گرمی، 110 گرمی، 120 گرمی و 160 گرمی استفاده میکنند.

برای ایجاد ساختار یکپارچه در کنار این الیاف شیشه از رزین اپوکسی برای ایجاد شبکه های فایبرگلاس استفاده میشود. اندازه رشته های مش فایبرگلاس 3 در 3، 4 در 4، 9 در 7، 10 در 10، 5 در 5، 1 در 2 و 5 در 4 است که در برگه مشخصات فنی توری فایبرگلاس میباشد. از این توری منعطف که مقاومت فیزیکی و ماندگاری بالایی دارد برای پوشاندن سطوح در هر طرح، با هر شکل و حتی فضاهای زاویه دار استفاده میشود.

ویژگی توری زیرگچی

ویژگی توری زیرگچی

  • پایه نگهدارنده قدرتمندی برای ملات کشی مانند سیمانکاری و گچکاری
  • مقاومت شیمیایی بالا
  • ساختاری مقاوم در برابر رطوبت دارد. این توری در جریان آب و رطوبت متورم نمیشود.
  • عایق الکتریکی بالایی است. درنتیجه استفاده از آن در سازه ها ایمن است.
  • مقاومت کششی بالایی دارد.
  • مقاومت حرارتی بالایی دارد و در مقابل تنش های سنگین حرارتی و یا چرخه های ذوب و انجماد تغییر شکل نمیدهد.
  • انبساط حرارتی این توری ناچیز است. در مواجهه با تنش های سنگین دمایی باعث ترک خوردن یا شکسته شدن لایه های ملات نمیشوند.

کاربرد توری فایبرگلاس

توری فایبرگلاس، عایق رطوبتی مناسبی برای پوشاندن جداره سازه های آبی است. تقویت سنگ های ساختمانی که برای اعمال یک لایه ملات در یک طرف سنگ با پهنای زیاد که برای تقویت ساختار سنگ است.

باعث ترمیم ترک ها در سطوح ساختمانی میشود. مقاوم سازی برای بازیابی سازه های فرسوده بتنی است که استفاده از توری فایبرگلاس برای پوشاندن سطوح فرسوده و اعمال متریال های مقاوم سازی مناسب است.

تسطیح دیوارهای گچی و سیمانی که این توری به عنوان پایه نگهدارنده ملات برای پوشاندن تمام سطوح در تمام زوایا است.

مزایا استفاده از توری فایبرگلاس در گچکاری و سیمانکاری

مزایا استفاده از توری فایبرگلاس در گچکاری و سیمانکاری

سبک وزن است و باعث سنگین شدن لای های سیمان و گچ نمیشود. همچنین به راحتی میتوان رول های بزرگ آن را در پروژه ها به وسیله فرد جابه جا کرد و بر روی انواع سطوح نصب کرد. انعطاف پذیری بسیار بالا این توری بتعث شده در هر نوع سطح منحنی و یا زاویه دار و حتی کنج های باریک در فضاها استفاده شود.

مقاومت شیمیایی بالای آن باعث عدم ایجاد تنش شیمیایی در عمق های گچی و سیمانی میشود. این توری ضد رطوبت است در نتیجه باعث تخریب لایه سیمان و گچ نمیشود. انبساط حرارتی کمی دارد پس در برابر تنش های گرمایی و دمایی تغییر شکل نمیدهد.

استحکام فیزیکی آن بالاست پس میتواند وزن سنگین لایه های ضخیم گچ و سیمان را تحمل کند. قیمت این توری ارزان است پس در ابعاد بزرگ برای لایه کشی های گچی و سیمانی مقرون به صرفه است. توری فایبرگلاس محصولی حدید در صنعت ساختمان است که استفاده از این توری در حال توسعه و از الزمات نظا مهندسی است.

تهیه توری با کیفیت و اینکه چه نوع توری در سازه ها استفاده شود نیاز به فضای تخصص خود را دارد. برای خرید و مشاوره در مورد توری مدنظر در سازه با ما تماس بگیرید. تور سنتر بهترین توری حال حاضر بازار ایران را با برند مارامو عرضه میکند. همچنین با داشتن سابقه 17 ساله در واردات بهترین توری با استانداردهای اروپایی و بسته بندی تجاری آماده ارائه خدمات و فروش به مصرف کنندگان عزیز میباشد.

مش فایبرگلاس بعلت بهینه بودن در مصرف انرژی و اتلاف آن از مصالح پرکاربرد به عنوان عایق خوب بکار میرود. توری مش فایبرگلاس محصولی جهت کنترل تنش های خمشی و کششی است. این توری جهت افزایش مقاومت کششی در ملات است که امروزه به عنوان یک فناوری نوین در صنعت ساخت و ساز استفاده میشود/

مزایا توری فایبرگلاس

  • تعمیر شکاف های بتن و ملات
  • تقویت و تثبیت مواد عایق
  • تقویت اتصالات و محل تلاقی دیوارها
  • بالا بردن مقاومت کششی و استحکام مصالح ساختمانی
  • ایجاد بافت یکپارچه
  • مقاوم سازی سازه ها در برابر زلزله

جمع بندی

توری زیرگچی یا زیر سیمانی یکی از محصولاتی است که از الیاف شیشه تولید میشود و ویژگی منحصربه فردی در زیر کاری در حین گچکاری و یا سیمانکاری دارد. این ویژگی باعث شده امروزه در صنعت ساختمان استفاده گسترده ای شود. این توری جز توری فایبرگلاس میباشد بنابراین عایق حرارتی، الکتریسیته است و ضد آب. اگر سوالی در خصوص سفارش یا مشخصات فنی این محصول داشتید میتوانید زیر همین مطلب سوالات خود را بپرسید. لطفا به این مطلب امتیاز دهید.

5/5 - (4 امتیاز)