توری مخصوص بتن

توری مخصوص بتن

توری فایبرگلاس برحسب گرماژ ، عرض و ابعاد چشمه  انواع مختلف می باشد که هر کدام از این نوع توری ها برای مصارف خاصی به کار می رود، یک نمونه از این توری ها، توری مورد استفاده در سازه های بتنی است.

برای عایق نمودن و ایزولاسیون در سازه های بتنی از مواد مختلفی استفاده می شود. یکی از بهترین محصولات که برای این کار استفاده می شود توری نسوز فایبرگلاس ‏می باشد، این توری در واقع نوعی الیاف نسوز می باشد که از ‏شیشه تولید شده است. به طور کلی می ‌توان گفت از توری و مش فایبرگلاس جهت ایجاد مقاومت و استحکام ‏بیشتر در ملات ساختمانی، سنگ ها، پیوستگی بتن، گچ، و… استفاده می شود. ‏

انواع قطعات پیش ساخته بتنی

  • قطعات پیش ساخته مسلح
  • قطعات پیش تنیده
  • قطعات بتنی پیش تنیده پیش کشیده
  • فطعات بتنی پس تنیده پس کشیده

 مزیت قطعات پیش ساخته بتنی

  1. کاهش هزینه ساخت
  2. دوام بالا
  3. کاهش نیاز به نیروی انسانی در پروژه
  4. کاهش آلودگی صوتی در محل
  5. کاهش وزن و حجم ساختمان
  6. افزایش سرعت اجرای پروژه
  7. اطمینان از انطباق با استاندارد
  8. عمل آوری مناسب
  9. سهولت نصب و اجرا
  10. کیفیت و یکپارچگی بالا
کاربرد توری فایبرگلاس

کاربرد توری فایبرگلاس

توری فایبرگلاس کاربرد های فراوانی در ساختمان سازی دارد که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می کنیم. در ماتریس گچی و سیمانی: برای ایجاد روکش تمام سطوح دیوارها استفاده کنیم. سیمانکاری یا گچکاری با توری فایبرگلاس، علاوه بر مقاوم سازی دیوار، باعث زیباسازی دیوارها خواهد شد. توجه داشته باشید در صورتی که استفاده از مش فایبرگلاس در ماتریس سیمانی مد نظر است، باید از توری فایبرگلاس مناسب با فرآیند سیمانکاری که در برابر حملات قلیایی مقاوم است، استفاده شود.

 عایق‌های رطوبتی و آب بندی: از مش فایبرگلاس به شکل گسترده برای آب‌بندی انواع سازه های آبی مانند پوشش عایق کاری شده جداره استخرها استفاده می‌شود. عدم تأثیرپذیری از رطوبت، مقاومت فیزیکی بالا و سازگاری با ملات عایق کننده باعث شده تا از بهترین ساختارها برای آب‌بندی باشد.

 ترمیم ترک در سطوح بتنی: برای ترمیم ترک در سازه‌های آسیب دیده بتنی از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود که در همگی آنها نیاز به ایجاد یک پایه برای اعمال ملات ترمیم بتن داریم. از توری فایبرگلاس برای پوشش سطوح ترک دیده و اعمال ملات‌های ترمیم بتن استفاده می‌شود.

 تقویت سنگ‌های ساختمانی: از توری فایبرگلاس برای پوشاندن سطوح در یک سمت سنگ‌های بزرگ ساختمان‌سازی استفاده می‌شود. این سنگ‌ها پس ‌از برش زنی به‌ علت سطوح بزرگ مقاومت کمی دارند که با اعمال سیستم مش بندی و تزریق ملات‌های مخصوص مقدار مقاومت فیزیکی آنها تقویت می‌شود.

جهت ساخت قطعات پیش ساخته بتنی از توری های 75 گرمی با چشمه 4*4 میلیمتر و عرضهای 1 متری و 120 سانتی متری استفاده می شود.

در نهایت ….

همانطور که می دانیم بتن با گذشت زمان دچار ترک خوردگی می شود و نیاز به محصولی برای جلوگیری از ترک خودگی و ترمیم ترک می شود. امروزه برای صرفه جویی در زمان، هزینه و همچنین استحکام مصالح ساختمانی از توری فایبرگلاس استفاده می گردد.

سایت Torcenter.ir ارائه دهنده توری فایبرگلاس و جدیدترین محصولات با بهره‌گیری از توان حداکثری مجموعه جهت رضایت مشتری و رقابتی کردن بازار برای عرضه محصولی با کیفیت تر و بصرفه تر از اهداف ما بوده و خواهد بود.

5/5 - (3 امتیاز)