نمایشگاه صنعت ساختمان 1402

نمایشگاه صنعت ساختمان 1402

نمایشگاه صنعت ساختمان از جمله نمایشگاه های بین المللی است که مدتیست که هرسال در کشورمان ایران برپا می شود. این نمایشگاه از جمله بزرگترین نمایشگاه هایی می باشد که در حوزه ای صنعت ساختمان برپا می شود.

پیش از اینکه درباره ی نمایشگاه صنعت ساختمان صحبت کنیم نیاز است تا موضوعاتی را به عنوان پیش نیاز مطرح کنیم. هر نمایشگاه تابع قوانین و مقرراتی است که باید در چارچوب این قوانین نمایشگاه برپا و برگزار شود. هدف از نگارش این مقاله آشنایی شما ابتدا با مقوله ی نمایشگاه و سپس نمایشگاه صنعت ساختمان و قوانین و اهداف از برگزاری این نمایشگاه است.

تاریخچه ی نمایشگاه ها

نمایشگاه به محلی گفته میشود که کاردانان یک حوزه آثار و خدماتشان را در آنجا به نمایش میگذارند تا علاوه بر معرفی نام خود به مصرف کنندگان، با همکاران حوزه ی خود آشنا شده و اطلاعات خود را نیز به روزرسانی کنند.

جالب است بدانید نمایشگاه ها در طول تاریخ طرفداران زیادی داشته که بازار های محلی که از زمان های دیرین در تمام جهان رواج داشته به نوعی نمایشگاه در مقیاس کوچک حساب میشود.

اگر در سطح جهانی بخواهیم به موضوع نمایشگاه نگاه کنیم، تا قبل از سال 1851 در سطح جهانی نمایشگاهی برگزار نشده بود و اولین بار در کریستال پالاس در هاید پارک شهر لندن نمایشگاهی با موضوع ” نمایشگاه بین المللی کالا های ملل جهان ” برگزار شد و این نمایشگاه 14000 شرکت کننده داشت. جالب است بدانید کشور ایران نیز یکی از شرکت کننده های در این نمایشگاه بود.

تاریخچه ی نمایشگاه ها در ایران

ایران از زمان های دور به موضوع نمایشگاه توجه ویژه ای داشته است تا حدی که ناصر الدین شاه پس از بازدید از نمایشگاه های اروپایی تصمیم گرفت محلی را برای عنوان نمایشگاه در نظر بگیرد.

پیش تر از این در دوران هخامنشیان به این موضوع به صورت ابتدایی تر توجه شده بود و در دوران ساسانیان قوانینی نیز تصویب شد.

در عصر معاصر نمایشگاه ها رنگ و بوی دیگری پیدا کرده اند.به گونه ای که قانون تشکیل شرکت سهامی نمایشگاه های بین المللی در سال 1343 در ایران تصویب شد و در سال 1348 نمایشگاه بین المللی آریایی در ایران برگزار شد که 33 کشور نیز در آن شرکت کردند.

در سال 1352 سه نمایشگاه آسیایی دیگر نیز در کشورمان برگزار شد و تا سال1379   بیست و شش نمایشگاه دیگر به این شکل و ساختار برگزار گردید و برگزاری نمایشگاه ها از سال 1380 به طور رسمی در برنامه ی کار مسئولین قرار گرفت.

انواع نمایشگاه ها

نمایشگاه ها به لحاظ حضور در آن به دو دسته ی نمایشگاه های فیزیکی و نمایشگاه های مجازی تقسیم میشود

نمایشگاه های فیزیکی شکل عادی نمایشگاه هایی است که همه حضور در آن را تجربه کرده ایم و نمایشگاه های مجازی آن دسته نمایشگاه هایی است که بدون حضور در نمایشگاه از پشت صفحه ی مانیتور با یک کلیک وارد فضایی طراحی شده توسط نرم افزار ها میشوید و داخل سالن و غرفه ها حرکت میکنید و با آثار آشنا میشوید.

اما اگر بخواهیم نمایشگاه ها را به لحاظ موضوعی مورد بررسی قرار دهیم به 10 دسته ی کلی تقسیم میشوند که در ادامه به نام بردن این دسته ها میپردازیم و از توضیحات مفصل صرف نظر میکنیم:

  1. بازار
  2. نمایشگاه های محلی
  3. نمایشگاه های منطقه ای
  4. نمایشگاه های ملی
  5. نمایشگاه های بین قاره ای
  6. نمایشگاه های بین المللی عمومی
  7. نمایشگاه های بین المللی تخصصی
  8. نمایشگاه های بین المللی اطلاعاتی
  9. نمایشگاه های اختصاصی کشور ها
  10. نمایشگاه های اکسپو

نمایشگاه صنعت ساختمان

نمایشگاه صنعت ساختمان محل نمایش و ارائه ی محصولات مربوط به صنایع ساختمانی میباشد.شرکت ها و گروه های بازرگانی و ساختمانی مرتبط در این زمینه ابتدا مراحل ثبت نام را طی کرده و سپس با چیدمان غرفه های خود محصولاتشان را در معرض نمایش عموم قرار میدهند.در این نمایشگاه ها آخرین دستاورد کاردانان این حوزه معرفی و رونمایی میشود.

اهداف برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان

  1. آشنایی با مشتریانی در بازار های داخلی و خارجی
  2. افزایش سرمایه و رشد شرکت های ساختمانی
  3. حمایت از فعالیت هایی در زمینه ی فروش مصالح و تجهیزات ساختمانی
  4. آشنایی با تکنولوژی های روز ساختمان
  5. آشنایی نمایندگان این حوزه با یکدیگر
  6. افزایش فرصت های صادرات و بازاریابی
  7. رشد صنایع ساختمانی در سطح بین الملل

چگونه در این نمایشگاه شرکت کنیم؟

برای شرکت در این نمایشگاه فقط میتوانید به صورت اینترنتی ثبت نام کنید. همانطور که میدانید تاریخ برگزاری این نمایشگاه در سال 1402 از 12 تا 15 مرداد ماه می باشد.برای ثبت نام در این نمایشگاه از طریق وبسایت مربوطه اقدام نمایید.

قوانین شرکت در این نمایشگاه

  1. ثبت نام در این نمایشگاه تنها به صورت اینترنتی صورت میگیرد.
  2. ثبت نام اینترنتی هیچ حقی را برای متقاضیان به وجود نمی آورد.
  3. تنها در صورتی که کد اقتصادی و شماره ثبت در این صنعت را داشته باشید،امتیاز ثبت نام در این نمایشگاه را دارید و در غیر این صورت ثبت نام غیرمجاز میباشد.
  4. باید در فرم ثبت نام گروه کالا و خدماتی که قرار است ارائه دهید را مشخص کنید.
  5. در صورتی که اطلاعات اشتباه را در فرم وارد کنید 100 درصد مسئولیت به عهده ی خود شما میباشد و مجریان نمایشگاه هیچ گونه مسئولیتی را نمیپذیرند.

نتیجه

همانطور که بالاتر گفته شد شرکت در نمایشگاه صنعت ساختمان قطعا برای شما مفید است.اگر تولید کننده هستید شرکت در این دست نمایشگاه ها میتواند حتی رزومه ی خوبی برای شما باشد و اگر از گروه مهندسان و پیمانکاران هستید بازدید از این نمایشگاه قطعا برای شما خالی از لطف نیست و به به روز رسانی اطلاعات و دانش شما کمک شایانی خواهد کرد. امید است مطالعه ی این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

امتیاز دهید