نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران 2023

نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران 2023

صنعتگران، تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی حوزه صنایع و تجهیزات کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی از شهرهای مختلف کشورمان و شرکت های خارجی از 29 دی تا 2 بهمن1401 در نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران گردهم می آیند تا ضمن تبادل اطلاعات با یگدیگر و ارائه نوین ترین تولیدات خود، در جریان پیشرفت های این حوزه نیز قرار بگیرند.


نمایشگاه بین المللی کاشی و سرامیک تهران بزرگترین نمایشگاه کاشی و سرامیک کشور و یکی از سه نمایشگاه بزرگ این صنعت در منطقه خاورمیانه محسوب می شود. امروزه هرچند صنعت کاشی و سرامیک کشورمان دچار مسائل و مشکلات شدیدی شد، اما ایران همچنان جزء چند کشور اصلی تولید کننده و صادرکننده بزرگ کاشی و سرامیک جهان است. چین، برزیل و هند، کشورهایی هستند که در تولید و صادرات این صنعت رتبه های اول تا سوم را در اختیار دارند.

در این نمایشگاه  شاهد حضور و مشارکت شرکت و واحد صنعتی داخلی و شرکت خارجی از کشورهای؛ ایتالیا، اسپانیا، چین، سوئیس، بلژیک، جمهوری چک، آلمان، انگلستان، آمریکا، بلغارستان و سوئد هستیم.


این نمایشگاه در فضایی بزرگ، در 7 گروه کالایی:

  • کاشی و سرامیک
  • ماشین آلات و تجهیزات
  • چینی بهداشتی
  • رنگ و لعاب
  • مواد اولیه،
  • پخت سوم و شیرآلات
  • سرویس های بهداشتی
  • پخش کاشی
اهمیت نمایشگاه کاشی و سرامیک

اهمیت نمایشگاه کاشی و سرامیک

نمایشگاه بین المللی کاشی، سرامیک و چینی بهداشتی تهران فرصت فراهم آورده است تا تجار، انبوه سازان، طراحان، مهندسان، معماران وکاربران و همچنین دانشجویان رشته سرامیک بتوانند با آخرین دستآوردهای تولید کاشی و سرامیک و با طرح های جدید آشنا شوند.



صنایع کاشی و سرامیک در جهان و جایگاه ایران در میان آن‌ها

به طور کلی 32 کشور در جهان به عنوان تولید کننده عمده و اصلی کاشی و سرامیک شناخته می‌شوند. در این میان، چین همواره رتبه اول را دارا بوده اما رتبه دیگر کشورها، دستخوش نوسان و تغییر قرار داشته است.

در حال حاضر چندین سال است که جایگاه ایران در بین 10 تولید کننده  برتر کاشی و سرامیک جهان تثبیت شده و در چشم انداز 1404 پیش بینی شده که ایران به رتبه 4 جهان و رتبه اول خاورمیانه در تولید کاشی و سرامیک دست یافته و این رتبه را حفظ نماید.

تنها 15 استان از استان های ایران در تولید کاشی و سرامیک نقش دارند که به ترتیب میزان تولید عبارتند از: یزد، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان، اصفهان، قزوین، فارس، مرکزی آذربایجان شرقی، کرمانشاه، سمنان، تهران، کردستان، چهار محال و بختیاری و البرز.

امتیاز دهید